Refund and Return Policy

1. If a product is received and is in defective condition (Dead on Arrival) or damaged, it will be replaced with a new product. The product must be shipped back to Tech Land with all the original packaging and accessories, with no damage to the serial numbers.
2. Once the product is received, we will test it to see if it is “Dead on Arrival” and inspect the product for any damages due to misuse, burnouts, or wrong handling, which do not fall under the warranty policy. If the product is found to be defective, we will get a new replacement from the brand and send it directly to the user. In the event that a replacement is not available, an alternative will be suggested, or a full refund will be offered. It is highly recommended to make an unboxing video of the product. Inform us immediately when you receive any defective or damaged goods.
3. If there is no replacement unit available, then the user can request a refund.
4. If the customer avails of a cashback offer during purchase, it will be adjusted during the sales return of the product.


Returns



1. Goods, once sold, cannot be returned or exchanged without a valid reason.
2. In the case of an online purchase, the customer can return the goods if they are not the same model or the product seems damaged from outside.
3. Users cannot return any used product.
The return and refund policy will not be valid for the following reasons:
• I don’t want the product now, so I ordered it unintentionally.
• I like to try the product before taking it.
• I have changed my mind; I don’t want to take it now.
• The product is not like my imagination. 


রিটার্ন ও রিফান্ড পলিসি



১। ক্রেতা যখন একটি পণ্য নিচ্ছে সে সময় যদি ত্রুটিপূর্ণ পরিস্থিতিতে পেয়ে থাকে সেই মুহুর্তে মোড়ক খোলা যাবে না এবং স্টিকার কোনভাবে সরানো যাবে না। ক্রেতা যেভাবে প্রোডাক্টটি পেয়েছে সেভাবে অপরিবর্তিত অবস্থায় পণ্যটিকে টেকলিংকে ফেরত পাঠাতে হবে ।
২। পণ্যটি হাতে পাওয়ার পর আমরা কোনোরকম ত্রুটি আছে কিনা তা যাচাই করে দেখব। পণ্যটি যদি খোলা হয়ে থাকে সেক্ষেত্রে ভিডিও করে রাখা অত্যাবশ্যক। যদি গ্রাহকের দ্বারা কোনোভাবে পণ্যটি ক্ষতিগ্রস্ত হয়ে থাকে সেক্ষেত্রে গ্রাহক পণ্যটির গ্যারান্টির আওতাভুক্ত হবেন না। অন্যথায় আমরা গ্রাহককে ব্র্যান্ড থেকে সম্পূর্ণ নতুন একটি পণ্য বুঝিয়ে দেয়ার বাবস্থা করব।
৩। যদি ফেরত দেওয়ার উপায় না থেকে থাকে সেক্ষেত্রে ক্রেতা পণ্যটির সমমূল্য ফেরত নেওয়ার জন্য আবেদন করতে পারবে ।
৪। গ্রাহক যদি পণ্য কেনার সময় কোনপ্রকার ক্যাশব্যাক পেয়ে থাকেন, প্রোডাক্ট রিটার্নের সময় ক্যাশব্যাক এর পরিমান সমন্বয় করা হবে।

রিটার্নস


১। বিক্রি হওয়া পণ্য কোন উপযুক্ত কারণ ছাড়া ফেরত বা পরিবর্তন করা যাবে না ।
২। অনলাইনে কোন পণ্য ক্রয় করার পর যদি যে পণ্য অর্ডার করেছে ঐ পণ্য না হয় অথবা বাহির থেকে দেখে পণ্যটি ক্ষতিগ্রস্থ মনে হয় তাহলে ক্রেতা ফেরত দিতে পারবে।
৩। ক্রেতা কোন ব্যাবহৃত পণ্য ফেরত দিতে পারবে না।

রিফান্ড ও রিটার্ন পলিসি যেসব কারণে বৈধ হবে নাঃ


১। অনিচ্ছাকৃত পণ্যটি অর্ডার করেছি, এখন আমার এই পণ্যটি দরকার নেই।
২। আমি পণ্যটি কেনার আগে দেখার জন্য অর্ডার করেছি।
৩| আমি এই মুহুর্তে পণ্যটি নিতে আগ্রহী নই।
৪। আমি পন্যটি যেমন ভেবেছি আসলে তেমন নয়।